Koningsdag 2019

Home  >>  Koningsdag 2019

De Oranjevereniging Doorn kijkt terug

op een mooie Koningsdag 2019 op Huis Doorn.

Graag tot volgend jaar!

.

Programma Koningsdag 27 april 2019

Het terrein van Landgoed Huis Doorn is voor de vijfde keer op rij ook dit jaar de locatie waar alle activiteiten in het kader van Koningsdag plaatsvinden. Een historische én bijzonder mooie locatie voor deze feestelijke dag!
 9:30 uur Koningsontbijt: na het succes van afgelopen september tijdens het Jubileumfeest, willen wij op Koningsdag alle inwoners van Doorn weer uitnodigen voor een gezamenlijk koningsontbijt. Dit zal plaatsvinden op het gazon voor de Oranjerie.  U kunt zich hier opgeven.

Om 10:00 uur zullen wij onze inwoners, die een dag eerder een koninklijke onderscheiding hebben ontvangen, in het zonnetje zetten. Vanzelfsprekend zal deze gezamenlijke opening van Koningsdag 2019 muzikaal omlijst worden door de Koninklijke Harmonie Doorn.

10:30 – 16:00 uur Rondritten met oude brandweerauto

Iedereen kan meerijden voor de prijs van € 1,-

10:30 – 16:00 uur  Vrijmarkt voor kinderen en volwassenen [A]De ultieme gelegenheid voor kinderen om hun inmiddels overtollige speelgoed te verkopen. Maar ook volwassenen mogen weer hun oude en gebruikte spulletjes aanbieden. Zie verder de pagina Vrijmarkt voor meer informatie.

Kinder- en jongerenactiviteiten [4]

Voor zowel de kinderen als jongeren worden er diverse activiteiten georganiseerd, zoals een stormbaan, sumoworstelen, een mobiele ballenbak en een bungee trampoline.

Verder is de Kiiking-reuzenschommel er weer. Deze immense schommel zal je adrenaline naar het kookpunt brengen. Nieuw is de Lasergame Arena, speciaal voor kinderen 9-14 jaar. In een opblaasbare Arena daag je je vrienden en/of familie uit voor een spectaculaire laserbattle. Door de speciale rookeffecten en populaire muziek beleef je de meest unieke lasersensatie ooit! (5 minuten lasergamen = € 1,-; tickets hiervoor te verkrijgen bij de Oranje-Infostand)

Circus en uitprobeercircus [gazon]

Gedurende de dag diverse circusoptredens

Circusactiviteiten die door kinderen en volwassenen zelf – met begeleiding – uitgevoerd kunnen worden. Je kan denken aan: koordlopen, kogellopen, jongleren met balletjes, diabolo’s, rola rola planken, flowerstick en devilsticks.

Ook op het gazon zal Dansstudio BlomDance diverse spetterende dansshows weggeven.

Aanwezige verenigingen

Voetbalvereniging DEV Doorn organiseert wederom een voetbalactiviteit voor kinderen en jongeren. De Doornse Hockey Club is voor het eerst aanwezig met een pannaveldje. En de welbekende Doorns Korfbalclub en de Scouting Thorheimgroep zullen zich eveneens op deze Koningsdag presenteren.

Onder leiding van de schutters van sportclub Marathon kunt u zelf ervaren hoe u als een heuse boogschieter [6] zelf de boog ter hand mag nemen.

Andere Doornse verenigingen en de Oranjevereniging Doorn zullen zich ook presenteren.[8]

10:30 – 16:00 uur Oranje terrassen

Voor een hapje en een drankje kunt u terecht bij diverse gezellige terrassen: het terras van de Oranjerie [1] en het terras bij de Oranje-Infostand op de Vrijmarkt [2]. Koffie en koek worden daar verzorgd door de Oranjevereniging Doorn [5]. Ook de Brandweer Vereniging zorgt voor eten en een drankje. De Korfbalclub Doorn verzorgt de suikerspinnen en snoepgoed voor de kinderen. [8]

14:00 uur & 15:30 uur  Roofvogelshow[3]

Een spannende en spectaculaire demonstratie welke u zeker weer niet mag missen. Dit jaar wordt deze verzorgd door de Roofvogelboerderij uit Berkel en Rodenrijs.

16:00 uur    Einde vrijmarkt
16:00 – 19:00 uur    Muziek met DJ op het gezellige terras van de Oranjerie