Programma Koningsdag 2019

Home  >>  Programma Koningsdag 2019

Programma Koningsdag zaterdag 27 april 2019

Het terrein van Landgoed Huis Doorn is ook dit jaar de locatie waar alle activiteiten in het kader van Koningsdag plaatsvinden.
Een historische én bijzondere locatie voor deze feestelijke dag!

Het programma van Koningsdag 2019 komt binnenkort.

(onderaan deze pagina het programma van het vorige jaar)

10:00 uur Aubade op het gazon voor de Oranjerie.

Een vertegenwoordiger van de gemeente Utrechtse Heuvelrug zal deze feestelijke dag openen met de traditionele aubade. De Koninklijke Harmonie Doorn zal het Wilhelmus en een aantal andere liedjes spelen.

10:00 – 16:00 uur Rondritten met treintje, luxe golfkar en oude brandweerauto

Dit jaar rijdt er een luxe golfkar en een treintje een vaste ronde over het terrein van het Landgoed. Iedereen kan meerijden voor de prijs van € 1,-.

Tevens maakt de oude brandweerauto ritjes over het landgoed.

10:30 uur  De versierde skelter– en fietsoptocht is terug van weggeweest, en wordt deze keer op het terrein van Huis Doorn verreden. Kinderen tot 12 jaar kunnen meedoen. Iedereen met een versierde fiets wordt verwacht bij het podium van de aubade.

11:00 uur                                                                 Uitreiking prijzen mooist versierde skelter/fiets en uitslag Koningspuzzel.
 10:30 – 16:00 uur  Vrijmarkt voor kinderen en volwassenen [A]

De ultieme gelegenheid voor kinderen om hun oude speelgoed te verkopen. Maar ook volwassenen mogen dit jaar weer hun oude en gebruikte spulletjes aanbieden. Zie de ‘Aanmeldprocedure en reglement vrijmarkt’ onder de knop ‘Vrijmarkt’.

Kinder- en jongerenactiviteiten [4]

Voor zowel de kinderen als jongeren worden er diverse activiteiten georganiseerd, zoals een klimwand, springkussens, schminken, discoluchtkussen, sumoworstelen en meer.

Circus en uitprobeercircus [gazon]

Gedurende de dag diverse circusoptredens

Circusactiviteiten die door kinderen en volwassenen zelf – met begeleiding – uitgevoerd kunnen worden. Je kan denken aan: koordlopen, kogellopen, jongleren met balletjes, diabolo’s, rola rola planken, flowerstick en devilsticks

Voetbalcircuit [12]

Op de weide van de Duiventil wordt door voetbalvereniging DEV Doorn een voetbalcircuit voor kinderen en jongeren georganiseerd.

Boogschieten [6]

Onder leiding van de schutters van sportclub Marathon kunt u zelf ervaren hoe u als een heuse boogschieter zelf de boog ter hand mag nemen.

Verschillende Doornse verenigingen en de Oranjevereniging Doorn zullen zich presenteren.[8]

09:00 – 16:00 uur Oranje terrassen

Voor een hapje en een drankje kunt u terecht bij twee gezellige terrassen: het terras van de Oranjerie [1] en het terras bij de Vrijmarkt [2]. Koffie en koek worden daar verzorgd door de Oranjevereniging Doorn [5]. Ook de Brandweer Vereniging zorgt voor eten en een drankje. De Korfbalclub Doorn verzorgt de suikerspinnen en snoepgoed voor de kinderen. [8]

11:00 uur &

13:30 uur

Roofvogelshow[3]

Een spannende en spectaculaire demonstratie welke u zeker niet mag missen.

12:45 uur &

15:00 uur

Percussie-optreden Vuilnismannen

Onder het motto “Trommelen op Rommel” reizen De Vuilnismannen door het hele land. Ze bezoeken scholen bedrijven en festivals waar ze interactieve optredens verzorgen met een uitgebreid trommel instrumentarium bestaande uit gedumpte emmers, tonnen, borstels, pannen en ander afval materiaal.

14:00 uur &

14:30 uur

Skelterrace (voor kinderen van 7 t/m 12 jaar)

Een uitdagende afvalrace met skelters, waarbij de snelste wint. Voorrondes om 14:00 uur en de finale om 14:30 uur. [11]

Aanmelden kan tot 13:45 uur bij de Oranje-infostand.

16:00 uur                                Einde vrijmarkt

16:00 – 19:00 uur                 Muziek met DJ op het gezellige terras van de Oranjerie

19:00 uur                                 Einde programma