Koningsdag Program

Home  >>  Koningsdag Program

Programma Koningsdag dinsdag 27 april 2021

Hieronder het programma voor Koningsdag van dinsdag 27 april 2021 in Doorn. Vanwege de lockdown maatregelen zal dat een aangepast en deels digitaal programma zijn.

AUBADE

Om 9.30 uur wil het college van Burgemeester & Wethouders een digitale aubade houden. Link via MS Teams Klik hier om deel te nemen aan de bijeenkomst.

Er kunnen maximaal 300 deelnemers deelnemen. De invulling van de aubade zal het college voor hun rekening nemen.

De aubade wordt opgenomen en vanaf 10.30 uur kan de aubade teruggekeken worden via de website van de gemeente.

____________________________

Scouting Online Hike in Doorn!

Scouting Thorheim maakt tocht door het dorp!

Dit jaar hebben voor ons als Scouting niet alle opkomsten in het bos plaats kunnen vinden, daarom zijn er online opkomsten georganiseerd. Hiervoor had de leiding van Thorheim allerlei leuke opkomsten bedacht, waar online hiken er één van was. Voor deze Koningsdag hebben we ook een online hike gemaakt. Ben je benieuwd wat een online hike inhoudt  Kijk dan snel op onze site www.thorheim.nl/koningsdag. Hier vindt je meer informatie en de uitleg. Heel veel plezier met de online hike.

ESCAPEROOM

Doorn ontsnapt tijdens Koningsdag

Dit jaar helaas geen groot feest voor huis Doorn, maar we willen natuurlijk wel spelen.

Daarom organiseren we vanuit de kindervakantieweek met Unitas, DEV, de Muziekschool Doorn, manege Den Toom en Korfbalclub Doorn de grootste escaperoom van Nederland. Help jij deze vijf verenigingen bij hun escaperoom? En kom jij dan uit de eindpuzzel? Uit elke escaperoom komen een aantal woorden die jij kan gebruiken in de eindpuzzel. Kan jij deze puzzel oplossen tot de uitkomst van de grote escaperoom van Doorn ontsnapt. Lever je antwoord in voor het einde van de dag en uit alle goede antwoorden loten we een aantal winnaars, zij winnen een mooie prijs.

En let goed op bij elke escaperoom, want soms kan je ook daar prijzen winnen.

KINDERVAKANTIEWEEK – KONINGSDAG – SPELLETJES

___________________________

SPEELTUINENTOCHT

In het kader van Koningsdag, de meivakantie en het Hemelvaartsweekend hebben de buurtsportcoaches in Amerongen, Doorn, Driebergen, Leersum, Maarn/Maarsbergen en Overberg een speeltuinentocht uitgezet. Op een moment naar keuze kun je samen met je eigen huishouden een rondje fietsen door het dorp langs verschillende speellocaties. Op elke locatie kun je een ander sportspelletje spelen. De uitleg krijg je door middel van een QR-code en materiaal kun je vanuit huis meenemen of kun je bij ons ophalen!

Info: klik hier

_____________________________________________

KONINGSDAG WANDELING

Wandel op Koningsdag door Doorn langs alle versierde huizen die meedoen aan ‘Kleur Doorn Oranje’:

ROUTE/straten met versierde huizen: Vossenweg, Geer van Jutfaaslaan, Koninginneweg, Willem De Zwijgerlaan, Huize Beatrix, Woestduinlaan, Piet Heinlaan, St Helenaheuvel, Padland, Notengaard, Vogelweide.

___________________________________

Voor het landelijke programma zie de site van de Oranjebond:

_____________________________________

Oranje Boven (TV programma op omroep MAX)

In Oranje Boven duikt MAX in de geschiedenis van Koningsdag. In 1885 begon die traditie als Prinsessedag. Ruim een eeuw lang werd daarna Koninginnedag gevierd, om vanaf 2014 als Koningsdag door het leven te gaan. Hoe is deze oer-Hollandse feestdag ontstaan? Wat waren de hoogtepunten en bijzondere momenten door de jaren heen? En hoe gaven de opeenvolgende vorsten een eigen draai aan de viering van hun verjaardag?
Dat en meer in het drieluik Oranje Boven, vanaf 23 april op NPO 1.

TV uitzendingen
Vrijdag 23, zaterdag 24 en maandag 26 april Om respectievelijk 16.35, 17.05 en 16.35 uur op NPO 1