Nieuwtjes & Weetjes

Home  >>  Nieuwtjes & Weetjes

OnLine ORANJEQUIZZZ

Op vrijdagavond 22 april a.s. om 20.00 uur, stond er een serieuze OnLine OranjeQuiz op ons programma, om alvast warm te draaien voor Koningsdag.
Helaas hebben we de Quiz moeten annuleren door te weinig aanmeldingen. Maar … ergens in de komende maanden zullen we deze “LIVE” (dus niet OnLine) ergens in Doorn nog plaats laten vinden. U wordt hiervan op de hoogte gehouden!

NIEUWE LEDEN

Tijdens de aanmeld momenten (op de Markt Doorn en in De Koningshof) voor de Vrijmarkt en het Koningsontbijt én op Koningsdag zelf, hebben wij veel nieuwe lidmaatschappen voor de Oranjevereniging Doorn mogen noteren. SUPER BEDANKT!

Ten eerste vinden wij het geweldig dat veel jonge gezinnen zich hebben aangemeld, waardoor wij de toekomst nog positiever zien en hopen op veel ‘meedenken en -doen‘, om van die mooie Koningsdagen zoals dit jaar te kunnen blijven organiseren voor alle Doornaars e.a.

Ten tweede kunnen wij deze dagen en andere activiteiten voor Doorn nooit waarmaken zonder de financiële steun van onze dorpsgenoten. Daarom willen wij jullie allemaal HARTELIJK DANKEN voor elke bijdrage die wij dit jaar weer hebben ontvangen.

KONINGSDAG 2022

De Oranjevereniging Doorn heeft hard gewerkt aan een extra mooi programma voor Koningsdag op woensdag 27 april 2022! En … dat is gelukt. Wat een heerlijke ZON-overgoten dag is het geworden.

Klik hier op IMPRESSIE om na te genieten van alle actie op het terrein van Huis Doorn.

UITSLAG KONINGSPUZZEL

De Koningspuzzel uit het OranjeMagazine heeft velen aan het puzzelen gezet. We hebben een groot aantal e.mails met de juiste oplossing “BEVRIJDINGSFEEST” binnen gekregen.
Uit de vele inzendingen heeft Burgemeester Naafs, tijdens zijn bezoek in Doorn op 27 april, de 3 prijswinnaars uit ‘de Pet’ getrokken, onder toeziend oog van zijn vrouw.

De uitslag is als volgt:

1e PRIJS

Vaartocht met Zeeschouw “Durfje Daantje” (max 6 pers.)
beschikbaar gesteld door Peter & Mirjam / Varen met ‘Durfje Daantje’
Winnaar: Vera Stoltenkamp

2e PRIJS

BBQ schotel (max 10 pers.)
beschikbaar gesteld door SLAGER BEN – DOORN
Winnaar: Kees Dogger

3e PRIJS

KAASPLATEAU (max 6 pers.)
beschikbaar gesteld door van LEEUWEN KAAS – DOORN
Winnaar: Lise van der Beek

VAN HARTE GEFELICITEERD!

Wij nemen contact op met de prijswinnaars voor een afspraak van het innen van de prijzen!

WINNAARS F1 en Bandenwisselspel | gesponsord door

MAGAZINE 2022

Een gezellig blad om nog eens lekker door te lezen.
Klik HIER

KLEUR DOORN ORANJE 2022

Dit jaar waren er JAMMER GENOEG zeer weinig aanmeldingen voor dit onderdeel. 1 straat gaf zich op als deelnemende straat. De jury heeft de huizen in deze straat afzonderlijk beoordeeld en daar zijn de volgende prijswinnaars uit gekomen:

1e PRIJS

1 minuut gratis winkelen
beschikbaar gesteld door JUMBO van DOMMELEN – DOORN
Bewoners van de van Bennekomweg nr. 51

2e PRIJS

BBQ schotel (max 10 pers.)
beschikbaar gesteld door SLAGER BEN – DOORN
Bewoners van de van Bennekomweg nr. 55

3e PRIJS

KAASPLATEAU (max 6 pers.)
beschikbaar gesteld door van LEEUWEN KAAS – DOORN
Bewoners van de van Bennekomweg nr. 53

DOE JE VOLGEND JAAR MEE!!! Om DOORN te laten SHINEN op Koningsdag.
Klik HIER om de uitslag van deze wedstrijd in 2021 te zien!

KLEURPLAAT APRIL 2022

Klik op de mini, print ‘m uit en kleuren maar!

VLAGPROTOCOL

Nederland kent geen wettelijke regels voor het gebruik van de vlag. U mag als burger of organisatie op alle dagen van het jaar de vlag uithangen.

Regels voor het uithangen van de vlag
U mag altijd de vlag uithangen. Bijvoorbeeld bij een feestelijke gebeurtenis als een huwelijk of het slagen voor een examen. Ook halfstok vlaggen bij een overlijden mag.

Gebruiken & gewoontes bij uithangen vlag
Wel zijn er gebruiken en regels (protocol) voor het uithangen van de vlag. Zo mag een gehesen vlag nooit de grond raken of het verkeer hinderen. Ook is het de gewoonte dat u de vlag niet laat hangen tussen zonsondergang en zonsopkomst. Wilt u de vlag ’s nachts wel laten hangen? Dan is het goed gebruik de vlag te verlichten, waardoor de kleuren goed zichtbaar zijn.

LANDELIJKE VLAGDAGEN
• 27 april Koningsdag / verjaardag van Koning Willem-Alexander
• 31 januari Verjaardag Prinses Beatrix
• 04 mei Nationale Dodenherdenking (Vlag halfstok vanaf 18:00 uur tot zonsondergang)
• 05 mei Nationale Bevrijdingsdag
• 17 mei Verjaardag Koningin Máxima
• 07 december Verjaardag Prinses Catharina-Amalia

ORANJE WIMPEL
Op Koningsdag en op de verjaardagen van de leden van het Koninklijk Huis wordt de oranje wimpel bij de Nederlandse vlag gehangen. Bij andere gelegenheden niet.