Nieuwtjes & Weetjes

ORANJE PUBQUIZZZ

Op vrijdagavond 10 november 2023, vond er weer een geweldige ‘Live’ Oranje PubQuizz plaats in De Oranjerie’ van Huis Doorn! Het enthousiasme vanuit de Doornaars was enorm, net als het catering-team van de Oranjerie.

Het was wederom een gezellige boel met Quizmaster Martin Waser en alle teams streden hard om de felbegeerde prijzen!

UITSLAG
1e Prijs ‘Varen met zeeschouw Durfje Daantje‘ – Team De Korfbalclub
www.durfjedaantje.nl
2e Prijs ‘Boksen met Egbert‘ – Team Welsh for the Win
www.heuvelrugboxing.nl
3e Prijs ‘Dinerbon De Kluis‘ – Team De natte Tosti’s
www.gasterijdekluis.nl

Met dank aan alle sponsoren en op naar
de volgende BupQuizzz op 22 maart 2024

Winnaars november 2023

VACATURE OVD – op vrijwillige basis

Wil JIJ ons TEAM versterken!!!!

Zit organiseren in je bloed, wil je je actief inzetten voor je dorp DOORN, heb je een talent dat je graag wilt delen, heb je zin om in een leuk enthousiast team mee te doen ‘om ‘leuke activiteiten te organiseren’, heb je een paar uurtjes per maand over én vind je oranje best een mooie kleur?

Dan zou het maar zo kunnen dat wij op zoek zijn naar JOU!!
Stuur ons een e-mail, vertel in het kort wie je bent en wat je een leuke kant van organiseren vindt, dan nemen we z.s.m. contact op om eens kennis te maken!

Tot snel!
Hartelijke groet, het Oranje-bestuur

KLEURPLAAT ZOMER 2023

NIEUWE LEDEN

Het hele jaar door, maar ook tijdens de aanmeld momenten (op de Markt Doorn en in De Koningshof) voor de Vrijmarkt en het Koningsontbijt op Koningsdag zelf, kunt u zich aanmelden als nieuw lid van onze vereniging, waar u ons zeer blij mee maakt.

Ten eerste vinden wij het geweldig als jonge gezinnen zich aanmelden, waardoor wij de toekomst nog positiever zien en hopen op veel ‘meedenken en -doen‘, om van die mooie Koningsdagen zoals ook dit jaar te kunnen blijven organiseren voor alle Doornaars e.a.

Ten tweede kunnen wij Koningsdag en andere activiteiten voor Doorn nooit waarmaken zonder de financiële steun van onze dorpsgenoten. Wij zijn super blij met alle bijdragen.

Meld je gauw aan

KONINGSDAG 2022

De Oranjevereniging Doorn heeft hard gewerkt aan een extra mooi programma voor Koningsdag op woensdag 27 april 2022! En … dat is gelukt. Wat een heerlijke ZON-overgoten dag is het geworden.

Klik hier op IMPRESSIE om na te genieten van alle actie op het terrein van Huis Doorn.
Klik hier op 2022 om de prijswinnaars in 2022 te zien.

VLAGPROTOCOL

Nederland kent geen wettelijke regels voor het gebruik van de vlag. U mag als burger of organisatie op alle dagen van het jaar de vlag uithangen.

Regels voor het uithangen van de vlag
U mag altijd de vlag uithangen. Bijvoorbeeld bij een feestelijke gebeurtenis als een huwelijk of het slagen voor een examen. Ook halfstok vlaggen bij een overlijden mag.

Gebruiken & gewoontes bij uithangen vlag
Wel zijn er gebruiken en regels (protocol) voor het uithangen van de vlag. Zo mag een gehesen vlag nooit de grond raken of het verkeer hinderen. Ook is het de gewoonte dat u de vlag niet laat hangen tussen zonsondergang en zonsopkomst. Wilt u de vlag ’s nachts wel laten hangen? Dan is het goed gebruik de vlag te verlichten, waardoor de kleuren goed zichtbaar zijn.

LANDELIJKE VLAGDAGEN
• 27 april Koningsdag / verjaardag van Koning Willem-Alexander
• 31 januari Verjaardag Prinses Beatrix
• 04 mei Nationale Dodenherdenking (Vlag halfstok vanaf 18:00 uur tot zonsondergang)
• 05 mei Nationale Bevrijdingsdag
• 17 mei Verjaardag Koningin Máxima
• 07 december Verjaardag Prinses Catharina-Amalia

ORANJE WIMPEL
Op Koningsdag en op de verjaardagen van de leden van het Koninklijk Huis wordt de oranje wimpel bij de Nederlandse vlag gehangen. Bij andere gelegenheden niet.

Deze website wordt verzorgd door